Rijschoolbranche net zo schuldig!

De ontdekkingen die ik heb gedaan in mei 2021 zijn niet alleen schadelijk voor het CBR, maar ook voor de rijschoolbranche. Het kan niet anders dan dat de branche-organisaties én grote rijscholen bekend waren met het ongekende, onrechtmatige handelen vanuit het CBR. De misleidende slagingspercentages en oneigenlijke CBR producten zoals de Tussentijdse Toets, de RIS opleiding, de vrijstelling voor Bijzondere Verrichtingen en het ontmoedigingsbeleid bij rechtstreekse en individuele aanvragen voor een Praktijkexamen zijn geaccepteerd in de rijschoolwereld. Misschien wel aangemoedigd….

Het maakt niet uit waar ik artikelen lees over de rijopleiding voor het rijbewijs categorie B; niemand praat of schrijft over de onfatsoenlijke manier waarop (vooral) jonge mensen worden verplicht om duizenden euro’s uit te geven aan wat ik simpelweg een ‘slinks verdienmodel’ noem. Het CBR noemt recent in de media een bedrag van bijna €3.000 voor een gemiddelde rijopleiding….

De maatregelen die het CBR tegen mij, persoonlijk, heeft genomen duiden er al op dat er écht iets heel erg fout is aan het ‘proces’. Uitschrijving per direct, zonder hoor/wederhoor, zonder beroepsprocedure én het meest kwalijke: op een aantoonbare, valselijke verklaring van een beëdigd ambtenaar; een examinator. [zie verklaring Hanne onder dit artikel red.]

Iedereen, ook kleine rijscholen en zzp-ers, misbruikt telkens de veiligheid van het verkeer om het eigen handelen goed te praten, om meer uren in de lesauto te maken. Niemand zoekt naar een efficiëntere, hedendaagse leermethode.. waarmee je hetzelfde bereikt, maar de lesauto minder nodig hebt.

Anno 2022 zijn er echt wel leeroplossingen waarbij leerlingen minder uren (effectief) in de lesauto hoeven door te brengen. Echter, bijna niemand is daar serieus mee bezig. Ieder argument om jonge mensen te dwingen om meer uren in een lesauto te zitten wordt aangegrepen.

Ja, de rijschoolbranche is net zo schuldig. Maar dat is ook wel logisch, want in vrijwel alle gevallen maken de bestuurders deel uit van de branche en profiteren ze met hun vaak grote (eigen) rijscholen mee van het feit dat veiligheid en term is waarmee je de eigen omzet op peil kunt houden of verhogen.

Mijn hoop is gevestigd op een nieuw initiatief; vvri.nl…..

mailverklaring van leerling die de valselijke verklaring van CBR examinator Bernd Ouwersloot weerlegt.

GERELATEERD

Branche CBR CBRClaim Leden Meer dan 10.000 views Uit het land

Landelijk protestdag rijscholen op 17 september bij CBR Enschede!

Het is nog ver weg, maar er zijn plannen om op zaterdag 17 september 2022 een landelijke protestdag te organiseren bij het CBR Examencentrum in Enschede. Het initiatief komt van een grote groep rijscholen uit het land. Het is op die dag exact 1 jaar geleden dat CBR directeur Alexander Pechtold de Needse klokkenluider Henrie […]

lees meer
BOVAG Branche Meer dan 10.000 views Tip

Officiële klacht tegen twee agenten Enschedees korps!

Op 8 maart 2022 werd journalist Henrie Kamps bij het CBR Examencentrum mishandeld door de eigenaar van de grootste rijschool van Enschede; René Brünen. Omdat de mishandeling plaatsvond onder de neus van CBR examenmanager Mark Keijsers én twee politieagenten is het verbazingwekkend dat de journalist iedere vorm van hulp werd ontzegd. “De klacht tegen beide […]

lees meer
BOVAG Branche CBR Meer dan 10.000 views

Rijschool Rijbewijzz doet beroep op VVRI!

Klokkenluider Henrie Kamps, eigenaar van rijschool Rijbewijzz, doet vandaag een officieel beroep op de branchevereniging VVRI, Vereniging Voor Rijscholen en Instructeurs , om de druk op het CBR op te voeren. Kamps is sinds 1 januari lid van deze veelbelovende vereniging en zegt te verwachten dat de vereniging, anders dan BOVAG en VRB, wel in […]

lees meer