
Alexander Pechtold en zijn favoriete ‘nieuwste ontdekking’ Elise Verheij zijn sinds deze week te zien en te horen in een volgende poging om de politiek en buitenwereld te manipuleren, misleiden en vooral de schuld van de oplopende wachttijden bij het CBR bij anderen neer te leggen. Pechtold in beeld en de stem van de Enschedese kringcoördinatrice Verheij als voice-over. Of zoals Louis van Gaal zou zeggen “De Jut & Juul ‘ van het CBR op zijn smalst.
Keer op keer bemoeit het CBR zich met de rijopleiders…. maar zit daar het werkelijke probleem?
“Nee natuurlijk niet; maar het CBR wil niets liever dan constant het balletje bij anderen neerleggen. Maar uit onderzoek blijkt nu al een jaar dat er bij het CBR achter de schermen van alles mis is gegaan en slecht is georganiseerd” zegt journalist/ondernemer Henrie Kamps.
“Daarbij is het al jaren niet werkende ICT platform én de bemoeizucht met de rijschoolwereld wel de grootste oorzaak. Zo worden er al jaren honderdduizenden Tussentijdse Toetsen (TTT) verkocht en daardoor gaat bijna 30% van de examencapaciteit verloren, terwijl de hoogste ‘gewone’ baas van het CBR [Jan Jurgen Huizing red] zelf in een mailreactie aan ons onderzoeksplatform bevestigd dat de TTT bedoeld is om op 2/3 van de rijopleiding tips te geven over waar een leerling zich kan verbeteren. Dat is niet de taak van het CBR!”

“Dat laatste YouTube filmpje is overigens een idee dat ik al jaren geleden heb bedacht én getest; bedoeld om een besparing in het aantal les-uren te bewerkstelligen. Zorg dat eenderde van het aantal les-uren niet meer in de lesauto plaatsvind; dat is duurzaam.
Maar Verheij en vrinden hebben het idee simpelweg gekopieerd en ingezet om de valse beeldvorming vanuit het CBR te ondersteunen. Je zou eens moeten weten wat zo’n ‘nergens toe bijdragende’ productie de belastingbetaler kost. Misschien kunnen ze dat budget beter gebruiken om nieuwe examinatoren te werven, want ook dat lukt het CBR niet. Misschien omdat ze bijna HBO niveau vereisen om examinator te worden??”
“We moeten in Nederland af van de aloude denkbeelden en de bemoeienis van een zelfstandig bestuursorgaan dat het eigen falen verhuld met valse beeldvorming. Het is gewoon de Kindertoeslagaffaire in het klein… gelukkig maar! Maar er worden wel honderdduizenden jongeren jaarlijks flink financieel door gedupeerd. Jonge mensen die lessen bij een rijschool die zich niet wenst in te schrijven bij het CBR kunnen helemaal geen TTT kopen en dus ook nooit een meevallertje krijgen; de vrijstelling voor de Bijzondere Verrichtingen. In een andere wereld noemen we dat koppelverkoop, maar niet als de overheid dat toepast. Belachelijk. Daar moet de ACM [Autoriteit Consument & Markt red] zich straks maar over uitspreken.”
“En als geen ander weet de corrupte Pechtold hoe hij de politiek nog jaren om te tuin kan leiden; manipuleren is zijn handelsmerk. Noch de minister, noch de Tweede Kamer gaat er zich in verdiepen… geloof mij. Jonge mensen en hun rijscholen kunnen dat wel door zich af te zetten tegen de Nederlandse methode en te kiezen voor de Belgische rijopleiding; die kost maximaal €1000 in plaats van de Nederlandse €3.000; zeg maar 1 jaar collegegeld.”
“Trouwens; Alexander Pechtold werpt zich meer en meer op als ’talking head’, maar ik herinner mij nog de opnames die de Twentse rijschool Harm Hoek begin december vorig jaar maakte; van Pechtold die niet voor de haaientanden van het CBR examenterrein in Enschede wachtte en geen voorrang verleende… Binnen enkele uren kreeg Harm Hoek een telefoontje van het CBR dat hij de dashcam-opnames beter niet zou gebruiken….”
“En ehhhhh Pechtold staat voor de lesauto van rijschool Samen op Weg; uit Hillegom. Maar nergens blijkt uit dat die rijschool staat ingeschreven bij het CBR. Ik denk dat die naam, net als het programma-format… gewoon door het CBR is gejat!. Tja…. veelzeggend!” hoont Kamps.
