
Het is vrijdagmiddag 13.00 uur als een van onze redacteuren foto’s maakt van de lege parkeerplaatsen voor de examinatoren bij de Enschedese vestiging van het CBR. Het is aan de vooravond van weer een artikel in de Stentor, Tubantia en hopelijk andere dagbladen van DPG. De gemiddelde wachttijd voor een praktijkexamen bij het CBR is sinds vorige week bijna 4 maanden (4 MAANDEN !!) volgens CBR examenmanager Mark Keijsers in een Whatsapp van een moeder die zich beklaagde over het feit dat haar zoon maar liefst 3 maanden (3 MAANDEN) langer moet wachten dan vrienden/vriendinnen die op hetzelfde moment rechtstreeks een praktijkexamen hebben aangevraagd.
“Wij hebben vorig jaar al ontdekt dat het CBR de jongeren misleid en er oneerlijke handelspraktijken op na houd. Zo toonden wij aan dat de werkelijke examencapaciteit na de tweede Corona golf in werkelijkheid minimaal 30% lager was dan directeur Alexander Pechtold in de media en richting de politiek beweerde. Dat zijn ruim 200.000 examenplekken”
De rijschoolbranche, althans de grote opleiders weten dat en werken er ook aan mee. Dus ook de brancheverenigingen zoals BOVAG en VRB; Arno Smits en Jos Verzuylen weten van die misleiding. Het is onder andere een truc met het onrechtmatige gebruik van Tussentijdse Toetsen. CBR directeur Huizing heeft dit al schriftelijk toegegeven maar ziet het niet als ‘misbruik’. Kleine rijscholen, zzp-ers én leerlingen die het praktijkexamen niet via een machtiging van een rijopleider reserveren (en vooraf betalen) worden er zwaar mee gedupeerd.
[tekst gaat door onder caroussel]




Het onderzoeksplatform geeft aan dat minister Harbers inmiddels op de hoogte is en dan er voldoende bewijs is om het CBR (de overheid) via een massaclaim of massa-aangifte aan te spreken voor een schadebedrag dat minimaal 50 miljoen zal bedragen.
“Ondertussen kunnen de CBR examinatoren vandaag lekker genieten van de zon; wij verwachten dat de parkeerplaatsen voor de CBR examinatoren na dit weekend namelijk hetzelfde beeld geven; tenzij het gaat regenen. Terwijl rijscholen hard werken om de geleden omzetschade over 2020 en 2021 terug te verdienen en leerlingen extra uren maken bij hun bijbaantjes om de extra benodigde les-uren (ter overbrugging van de lange wachttijd) te kunnen bekostigen kunnen de CBR-ers lekker lekker rondrijden in de lux leaseauto’s en zonder zorgen de tank volgooien met de gratis tankpas…. van het CBR.